atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ask and you shall receive

Publicerad 2018-11-13 20:10:17 i Atlasinvesto,

 
Tänk om det är så här: att vad vi får in i våra liv beror på vad vi ber om? När man tänker på livet utifrån den tanken sätter det en del saker i perspektiv. Ask and you shall receive...
 
Många saker i livet är svårförklarade. Ibland händer saker som ingen borde behöva uppleva. Hemskheter. Sjukdomar, olyckor och död. Listan kan göras lång. Och i dessa fall kan det inte handla om att vi bett om detta. Men om vi tittar på många andra delar av livet kan det faktiskt vara så att det är genom vårt sätt att ställa frågor - vad vi önskar - som saker och ting tenderar att bli på ett visst sätt. Följ med mig i resonemanget.
 
Om vårt hjärta ber om kärlek och någon att älska, och vi aktivt börjar öppna vårt sinne för möjligheten och börjar leta efter den här kärleken, är det så att vi ökar chansen att möta den då? Att vi genom att väcka frågan inom oss därefter, både medvetet och omedvetet, verkar och agerar för att det ska bli till verklighet? 
 
Om vi ber om att våra barns tillgivenhet och kärlek ska fortsätta långt bortom barndomen. Om vi vill undvika att våra änglar en dag öppnar dörren till vuxenlivet bara för att lämna oss ståendes kvar där i dörren med tomhet och saknad - ensamma och på gränsen till bortglömda - behöver vi inse vissa saker. Men kanske främst en sak...kanske den viktigaste av alla. 
 
Så vad är det jag vill säga egentligen? Jo att konstaterandet "Ask and you shall receive" sannolikt inte handlar om att du ska fråga någon annan om något och hoppas på att få något tillbaka. Nej jag är mer och mer övertygad att denna stora visdom aldrig var och är menad på det sättet. Nej den enda människa på Jorden du behöver vända den här kloka visdomen till är dig själv! Vad vill jag få ut av mitt jobb? Vilken pappa vill jag vara till mina barn? Hur stor rikedom vill jag försöka uppnå? Vad betyder det egentligen för mig att ha någon som älskar mig? Vill jag finna kärleken? Vad vill jag uppnå under min stund på Jorden? 
 
Genom att vi frågar oss själva - om och om igen - ökar  troligtvis chansen att vi sätter de nödvändiga segel som behövs för att försöka få det vi önskar. Ett jobb som vi trivs med. Någon att dela vårt liv med. Barn som tycker du är den bästa pappan i världen. Vänner vi uppskattar.
 
Så tveka inte! Börja ställa viktiga frågor! Frågor som betyder något för dig, frågor som gör skillnad i ditt liv och leder dig i rätt riktning. Och ställ nu dessa frågor till den enda personen som kan hjälpa dig att förverkliga dem (och som finns där no matter what) - DIG SJÄLV!
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela