atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets näst sista investering!

Publicerad 2018-11-27 23:09:38 i Atlasinvesto,

 
Så kom den igen! Efter en intensiv månad belönades man med lön för jobbet man gjort. Och även om det är roligt med lönen så är det ännu roligare vad jag kan göra med lönen - nämligen investera! 
 
Den här månaden blev det i familjen Gustaf Douglas stolthet som jag köpte in mer aktier i. Investmentbolaget Latour är ett av de senaste bolagen jag tagit in i Atlas Investo. Likväl har jag under många år följt bolaget på avstånd och har varit nära att gå in tidigare. Men tillslut kändes alltså Latour som ett både intressant och självklart bolag att investera långsiktigt i. 
 
Jag kommer även för nästa lön (sannolikt) att köpa mer i Latour eftersom det är enligt min masterplan. Det är intressant att se hur långt man kan komma under ett år när man väljer att fokusera på några bolag i portföljen.
 
Varje resa börjar med ett steg - och blick - mot målet. I det här fallet att börja bygga upp både Latour men också SEB till två kärninnehav i portföljen. 2018 har varit ett stort steg i rätt riktning. Hur blev det då med sparkvoten den här månaden? Det tar vi i nästa inlägg! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela