atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Så var det dags igen!

Publicerad 2018-05-24 07:08:00 i Atlasinvesto,

 
Jag sitter vid köksbordet och läser runt lite på bloggosfären. Och det känns som en härlig inblick i människors insikter, visdom, tankar och drömmar. Om att hela tiden vilja utveckla sin finansiella intelligens. Den här läsningen, av bland annat ekonomibloggar, är för mig som honung förmodligen är för björnar!
 
Jag läser om allt från bloggare som spränger ekonomiska milstolpar (inspirerande) som exempelvis Egon Investor och Money for Nothing. Eller någon som reflekterar om diversifiering och risktagande (tänkvärt) vilket Snålgrisens ekonomiblogg gör i sitt inlägg. Till tips på en bra och intressant podcast (spännande) som Utdelningsseglaren skriver om på sin blogg.
 
Det är otroligt vilken kanal bloggosfären är! En fantastisk möjlighet att ta del av så mycket inspirerande, tänkvärt och spännande saker som för inte så många år sedan aldrig (eller?) skulle ha nått utanför skribenternas tak och väggar. Nu finns deras tankar och intressen bara några tryck bort på mobiltelefonen. En riktigt rolig möjlighet och utveckling tack vare tekniken! 
 
Själv laddar jag inför lönen och investeringen som så självklart följer på den. I min masterplan står det "Inköp av SEB aktier" och det tänker jag inte bråka om. SEB aktien är i högsta grad inne i en (vad jag bedömer) som köpvänlig period så det känns helt ok att det är just den som ska fyllas på. 
 
Har haft en tuff och utmanande period på jobbet MEN inspirerande. Nu hoppas vi på att maj månads rekordvärme bara är startskottet på en fenomenal sommar 2018! 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela