atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Enlightenment

Publicerad 2018-05-10 17:36:08 i Atlasinvesto,

 
 
I gårkväll. Jag sitter i ett folkhav, på en restaurang. Vid en av min stads mysigaste platser. Ett torg i city som är omgärdat av matställen och dränkt av värme och vårsommarsol! 
 
Jag sitter där med min älskling. Vi samtalar om hur vår dag varit. Jag konstaterar att jobbet, av många olika anledningar, gått riktigt bra. Dessutom har vi idag (på mitt jobb) börjat planera upp inför hösten och det känns förväntansfullt. Det är bestämt att jag kommer att få arbeta tillsammans med min favoritkollega. Så framgångar av olika slag har alltså ramat in min dag och kronan på verket - ett telefonsamtal från en potentiell ny arbetsgivare!
     Min älskling berättar att hon också haft en sådan där dag som liksom bara flutit på - en dag fylld av "flow"! Vi beställer in maten på vår favoritrestaurang och tittar in i varandras ögon. Livet känns så där magiskt.
 
Att sitta där, i lugn och ro, avslappnat och i harmoni med hur allt ligger till föder en känsla av lycka inom mig. Från hypofysen pumpar oxytocinet ut i kroppen och det är många tankar som flödar i mig. Och den kraftfullaste av alla mina tankar, där och då, den dånar inom mig att "Detta är en underbar kväll, efter en underbar dag, som avslutas tillsammans med en underbar människa och jag känner mig oerhört tillfreds. Njut Atlas. Njut av den här stunden." Jag blundar och tar ett djupt andetag. Så öppnar jag ögonen igen och jag bara ler av glädje. Så härligt livet känns!
 
Enligt mig behöver lyckan inte vara enkom storslagna drömmar som slår in eller barndomens romantiserade bild av att träffa den stora kärleken. Nej "lyckan" är troligtvis mer insikten om vad som gör dig tillfreds, på ett djupare plan. Vad som får ditt oxytocin att flöda om och om igen i vardagen. Vad det sedan innebär - för var och en av oss - ligger gömt i våran hjärtan; men utan den insikten kan lyckan förmodligen vara svår att finna. 
 
Jag fick igår möta en sådan insikt där på restaurangen och det var en härlig känsla. Och nu när jag vet och har analyserat hur den blev till är jag hoppfull om att möta den igen. Kanske redan ikväll!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Postat av: Egon%20Investor

Publicerad 2018-05-10 19:02:35

Trevligt! Jag hoppas att de goda tiderna fortsätter.

Mvh

Egon

Svar: Tack Egon!
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela