atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En väldigt speciell Musikvideo

Publicerad 2018-06-16 22:09:00 i Atlasinvesto,

 
Om en musikvideo skulle göras av dig som person vilken låt skulle spelas som bakgrund? Och hur skulle den musikvideon se ut? Ibland kan jag fundera på mig själv utifrån en sådan här tanke. Följ med mig i mina reflektioner.
 
Vilka bilder skulle jag valt från mitt liv? Vilka korta filmsnuttar fångade längs med min resa skulle visas i en sån musikvideo om mig? 
 
Hur skulle den börja? Vad skulle vara öppningsbilden eller första filmsekvensen? Vad skulle musikvideon förmedla? Vilka känslor? Vilka minnen? Hur skulle jag vilja framstå? Vilken bild har jag av mig själv? Skulle andra känna igen mig? Den Atlas jag inners inne är? Mina värderingar? Min filosofiska livssyn? Mitt hjärta och kärlek? Mina tankar? Min tilltro till allt det här, skulle den kännas? Gå igenom till er? 
 
Vad skulle rymmas i denna musikvideo om mig som person? Vilka människor skulle flimra förbi? Vilka vackra naturbilder? Vilka fantastiska djur? Och hur skulle musikvideon avrundas? Hur skulle mitt stora crescendo se ut? Hur skulle den sluta? Vad är det sista av mig som skulle speglas ut till omvärlden? Till min mor? Till min far? Till mina barn? Till min älskling? Till mina nära och kära?
 
Ibland kan det vara klokt att sätta sig ner och begrunda sig själv. Vem är jag? Vad har jag blivit? Vem är jag påväg att utvecklas till? Vad gör mig tillfreds och lycklig? Vad är det som tänder den där elden i mitt hjärta? Vad får mig att vilja vakna om och om igen? Att käka frukost i morgonljuset? Köra till jobbet vecka efter vecka? I mitt fall, vad får mig att härda ut mina veckor utan barnen? 
 
Och någonstans mitt i allt det här finns det en kärna. En kärna som är jag. Den är förmodligen det mest äkta jag har att ge till någon. Ge till min omvärld. Så nog kan det vara väl värt att med jämna mellanrum reflektera över den kärnan. Så att den brinner för rätt saker. Och strålar ut det jag vill och hoppas att den ska göra. Kärlek, omtanke, hopp, engagemang och en jävla tilltro till mina medmänniskor. Att tillsammans kommer vi göra allt det här riktigt bra. Så min "Musikvideo" vilken låt skulle det vara i bakgrunden? Och hur skulle videon se ut? 
 
Vad säger ni? Hur skulle Er musikvideo se ut? Och vilken låt skulle ljuda ut från ett gigantiskt högtalarsystem när ni stolt åker igenom er by eller stad för att visa dem vem ni är? Jag menar så klart det sista rent metaforiskt. Men nog är det ett intressant sätt att verkligen nagelskåda sig själv och vad man vill stå för. Vi är alla bärare och sändare av ett budskap. Nämligen "Vem är jag-budskapet!" Vilket är ditt? 
 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela