atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Börsen öppnar snart!

Publicerad 2018-06-18 08:44:00 i Atlasinvesto,

 
 
En spännande känsla att se hur klockan räknar ner inför öppningen av börsen. Och börsintroduktionen av Epiroc.
 
Det spekuleras huruvida Epiroc kommer stiga i öppningen, vilket värde den kommer handlas på och så vidare. 
 
Egentligen vet vi inte förrän klockan 09:00 hur det verkligen kommer att bli. Vi kan bara lugnt sitta i den berömda båten och fortsätta styra i vår angivna riktning. Följa den där planen.
 
På kontot på Avanza är Epiroc nu tillagd i portföljen. Och plötsligt har jag - utan att göra något - diversifierat min portfölj med ett helt nytt bolag.
 
Just nu står värdet på Epiroc-aktierna på noll. Men snart vet vi hur värdet prisas in av Mr Market himself. Bon voyage Epiroc!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela