atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Nio min Nio

Publicerad 2018-07-08 18:52:00 i Atlasinvesto,

Jag tänkte bara visa upp hur min portfölj ser ut just nu på mitt konto hos Avanza. Samt påminna lite om mina mål och delmål i framtiden.
Mina Big 5 har alltså nu istället blivit mina Big 9. Åtta bolag från Large Cap listan (Atlas Copco, Axfood, Castellum, Handelsbanken, Hennes & Mauritz, Industrivärden, Latour,  SEB) och ett nykläckt från Mid Cap (Epiroc).
 
Ett av mina mål kommer att vara att balansera upp bolagen så att de ligger på ungefär samma procentuella storlek i portföljen. Vilket innebär att mina tre minsta innehav Epiroc, SEB och Latour kommer ökas på i större grad tills detta är gjort. Det kan bli aktuellt att sälja av lite i mina största innehav för att köpa mer i de minsta och på så sätt snabbare komma till den balansen. Men om jag väljer att gå den vägen kommer det ett inlägg om detta senare.
 
I övrigt är jag nöjd med hur mitt "investmentbolag" Atlas Investo ser ut idag. Jag har kommit en bit på vägen och seglar målmedvetet vidare i sommarsolen och de sköna vindarna. Jag vet vad jag vill.
 
Mitt nästa stora finansiella mål för Atlas Investo är att nå ett portföljvärde på 2 miljoner kronor! Det känns bra att liksom våga skriva ut detta mål och på så sätt både visuellt synligöra men också för hjänan verkligen medvetandegöra detta mål.
 
Nästa finansiella delmål är annars 1,4 miljoner vilket jag siktar på att nå i år 2018 även om det kan bli tufft. Vi får se hur värdeökningen på portföljen blir under Q3 och Q4. Delmålet står kvar så klart! Varför? Jo det ökar troligtvis chansen att jag lyckas förverkliga det - inom en rimlig framtid.
 
Ha en skön söndag på er.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela