atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En ofarlig MEN otrevlig överraskning!

Publicerad 2018-07-29 13:48:00 i Atlasinvesto,

 
 
 
Som de flesta andra såg jag fram emot lönen den här månaden. När den väl kom fick jag mig en otrevlig överraskning! En sådan där "surprise" man som småsparare inte riktigt vill uppleva. Likväl är den ett faktum!
 
Inför semestern (som jag de senaste åren brukar späda ut med föräldraledighet) är det lätt att göra lite administrativa missar. I lönesystemet på jobbet har jag varit duktig och fört in min semester samt vilka veckor jag ska vara föräldraledig. Och det är väl bra. MEN MEN MEN...
 
Vad jag fullständigt glömde bort var ju att även anmäla min föräldraledighet till Försäkringskassan! Vilket i sin tur innebär att det nu trillat in en lön minus de tre veckor jag tagit föräldraledigt! Som ett litet VARSÅGOD (ibland får man vara gnällig) för att jag ville förlänga sommarlovet för mina älskade barn. Lägg därtill att det tillkommit en del oväntade mindre och större extrautgifter den här månaden. Detta i form av Tv-avgiften (liten utgift) och en runda på verkstaden med bilen (stor utgift). Då förstår ni att Atlas höll på att sätta i halsen när han gick in på bankkontot för att föra över likvider till Avanza den 25 och där är avsevärt mindre än planerat! Nu har jag naturligtvis rättat tilll min fadäs men ersättningen från Försäkringskassan kommer först i slutet av nästa månad. Suck...
 
Men jag tänker trolla med knäna och se till att uppnå mitt specifika målsparande för just den här månaden. Sedan får jag balansera upp nästa månad när vardagen och LÖNEN är tillbaka som den brukar. Jag får väl se det här som en lärdom och en påminnelse om den gamla devisen att "Som man bäddar får man ligga".
 
Bortser jag från mitt "tillkortakommande" (läs "Hur fan kan jag vara så korkad att glömma anmäla min föräldraledighet till Försäkringskassan!!!") mår jag bra och barnen också. Det är ju när allt kommer omkring det viktigaste. Nu ska jag fortsätta njuta i sommarsolen.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: investeralitemera

Publicerad 2018-07-30 20:02:41

Hmm dessa dyra bilservice´ar. Åkte på en nit jag med där det vart dyrare än utlovat! :-(

Svar: Likväl blev servicen på min bil billigare än väntat!!
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela