atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

The Seashore

Publicerad 2018-01-13 21:03:00 i Atlasinvesto,

"A ship is always safe at shore, but that is not what it's built for." Oavsett hur vårt liv slutar, är det på vägen dit som vi designar det liv vi vill leva. Och nog ska våra skepp få segla på livets underbara hav?
 
Att skapa Atlas Investo är ett av mina Golden Ships. Det är en process som jag inte vet slutet på. Men jag har själv byggt det skepp som ska göra resan över börshavet - och jag har seglat på detta hav i flera år nu. Och visst, det finns faror som lurar där ute. Men faror finns ju även på land. Och frågan kvarstår likväl: även om skeppet ligger tryggare vid kusten, är det verkligen där det ska befinna sig?
 
Många som jag känner skulle nog känna oro - rent av stark oro - eller se faror i mitt sätt att hantera mitt ekonomiska skepp Atlas Investo. Men som jag ser det har jag inget alternativ. Vill jag bygga kapital och skapa passiva flöden är det ett måste att lämna kustens trygga hamn. Så är det ju med all form av företagande. Visst det kan komma förrädiska rev, tropiska stormar, 40 meters vågor och så mycket annat farligt där ute på det öppna havet. Men att stanna inne vid kusten är inte att göra vad jag kan för att generera tillväxt. Nej för att göra det måste jag sätta segel, följa min karta, förbereda mig på alla sätt och vis och sedan ge mig ut från lagunen, ut mot det öppna och långt mycket osäkrare havet.
 
Vad som kommer att möta mig på detta hav kan jag aldrig riktigt veta. Bara att jag kommer att göra vad jag kan för att en vacker dag återvända till den där lagunen vid kusten. Och oavsett om allt gått som det ska - eller inte - kommer jag att göra det som en nöjd människa. Jag gav mitt skepp en chans.
 
"A ship is always safe at shore, but that is not what it is built for." Albert Einstein
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela