atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Safe & Power

Publicerad 2018-01-26 13:04:00 i Atlasinvesto,

 
Det är alltid intressant att sätta sin karaktär på test. Att upprätta en plan och därfter konsekvent följa den. Svårast av allt är oftast att ens börja skriva ner den där planen!
 
Det första köpet för Atlas Investo 2018 var enligt planen x antal nya ATCO till portföljen. Varför det var så skrev jag om för något inlägg sedan. Så när nu lönen inkommit på bankkontot hur agerade jag då? Började jag titta på andra möjligheter? Började jag tveka på vad jag skulle göra? Började jag prokrastinera? Tappade jag fokus? Eller följde jag min plan?
 
Det är här i planen har två enorma styrkor. Den ger både trygghet i vart jag ska gå och vart jag är på väg. Men också kraft att orka och våga gå vägen för att nå målet!
 
Så vad gjorde jag då? Jo som jag gjort varenda löning de senaste tre åren. Det första jag gör är att räkna ut 25% av lönen. Den summan för jag direkt över till mitt konto på Avanza. För den summan kommer jag oavkortat köpa aktier till portföljen. Därefter sätter jag mig och betalar mina räkningar med mera. Det som sedan blir över på lönen går till övrigt sparande och till konsumtion.
 
Det är inte svårare än så. Det är inget nytt under solen. Det krävs ingen högre utbildning. Det svåra kan ligga i att göra det här om och om igen. Men för varje gång du gör det byggs ett block på den Pyramid som kan liknas vid din finansiella karaktär. Och med tiden blir den allt större och starkare och kommer hjälpa dig att nå högre och högre. Visst det tar tid, men frukten av allt som är gott börjar alltid med en utmaning! Och i slutänden är det sannolikt vår karaktär som kommer avgöra om vi någonsin får smaka på den där goda frukten bortom utmaningen...
 
För januarilönen fyllde jag alltså på med nya Atlas Copco - precis enligt planen.  
 
"Hur följde du din plan den här månaden?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela