atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Onödigt skvalp

Publicerad 2018-01-18 20:24:59 i Atlasinvesto,

 
Jag har avslutat mitt Com Hem. Efter att insett hur lite jag faktiskt tittar på "vanliga Tv-program" så är det naturligt att gå den vägen.
 
Beslutet har mognat fram. Så under  2018 kommer jag inte längre betala 499 kr i månaden för deras tjänster. Detta eftersom jag i början av december 2017 ringde och avslutade mitt abonnemang hos dem. All Tv som jag ser på kan jag göra på play-kanalerna via datorn.
 
Och sim sala bim så har jag därmed sparat in ca 6000 kr som ska in i portföljen i stället. Och det känns bara bra. Ingen sänkning av min livskvalité här inte!! Mitt TV tittande har som sagt drastiskt förändrats de senaste åren. Jag följer i stort sett bara Rapport, i övrigt blir det serier och film på Viaplay eller Netflix - i den mån jag hinner. 
 
Ibland sitter man bara kvar i båten av gammal vana. Men när man analyserar sitt beteende och sina vanor kan där vara kronor att tjäna på att avsluta onödiga utgifter som ligger och skvalpar. Com Hem var en sådan för mig.
 
"Har du något onödigt skvalp - av utgifter - som kan rationaliseras bort 2018?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela