atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ekonomiska mål 2018

Publicerad 2018-01-10 23:24:39 i Atlasinvesto,

Då har jag funderat och kommit fram till några stolpar för året. Några är upprepningar - som jag vill lyfta fram - från "Min strategi mot miljonerna" vilken ju hela tiden är min grundplan. Andra är mer konkretekonomiska mål utifrån var jag befinner mig just nu. Här kommer alltså mina ekonomiska målsättningar för Atlas Investo 2018.
 
1 Få minst 55 000 kr i utdelning
2 Återinvestera all utdelning
3 Sätta av minst 25 % av lön till nyinvesteringar
4 Nå ett portföljvärde på minst 1 450 000 miljoner kr 20181231 
 
Jag är medveten om att mål nummer fyra är avhängigt på hur börsen väljer att röra sig under året. Men förutsatt att den presterar i paritet med 2017 (vilket väl inte är helt orimligt) är det inom räckhåll. Mål fyra ska helt enkelt fungera mer som inspiration och motivation, lite som "Tänk om!".
 
Därmed är det fokus på planen som gäller. Jag har naturligtvis också skrivit ner andra icke finansiella mål för året. Men väljer att detta år endast skriva om de ekonomiska här på bloggen.
 
"Hur ser dina ekonomiska mål ut för 2018?"
 
Avslutar med något tänkvärt:
 
"Don't think about what can happen in a month. Don't think about what can happen in a year. Just focus on the 24 hours in front of you and do what you can to get closer to where you want to be."  (citat från nätet)
 
Kan vara inspirerande att börja varje morgon med denna reflektion. För att leda dig under dagen och försöka få ut maximum inom alla områden i vardagslivet.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela