atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Reflektion Och Rikedom

Publicerad 2018-02-22 10:33:00 i Atlasinvesto,

 
Det svåraste med varje dröm är ofta att ta det där första steget. Ett sätt för att lyckas med detta kan vara att stanna upp och reflektera över vad man vill och var man är på väg.
 
När jag bestämde mig för att spara och investera för att nå en miljon kronor var det kanske inte en dröm utan mer en fråga om personlig utveckling. Kunde jag klara av att hitta en strategi för att uppnå ett sådant konkret mål i livet?
 
Utifrån vad jag hade i startkapital började jag räkna på möjligheterna och sedan planera. Och efter att resonerat fram och tillbaka bestämde jag mig sedan för att ta det där första steget - att börja!
 
När väl miljonen var nådd kände jag mig stark och stolt. Oavsett vad som händer så kan ingen ta det ifrån min självkänsla och mitt självförtroende. Jag hade lyckats med den resan på egen hand. Genom den jag var och faktiskt behövde bli för att klara av det. Genom disciplin, målmedvetenhet och mod. Den här processen går sedan att applicera i andra områden av livet när den väl börjat ta form. I relationer och yrkeslivet med mera. 
 
Att ibland stanna upp och reflektera över vad man vill och var man är på väg kan innebära skillnaden på framgång eller motgång. På att börja växa eller börja stagnera. På inre fattigdom eller inre rikedom.
 
Jag tror det är apodiktiskt att den reflekterande människan har större chans att nå större rikedomar i livet - både yttre och inre. Jag tror helt enkelt det är viktigt att vi i vår stressfyllda vardag tar oss tid för reflektion. Det kan väcka den sovande jätten inom oss...
 
Vad tror du?
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela