atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Nästa steg på trappan

Publicerad 2018-02-07 21:37:00 i Atlasinvesto,

Efter några dagars börsrally, som varit riktigt spännande, får vi se om det lugnar ner sig för den här gången. Det ger dock perspektiv på hur snabbt det kan svänga på börsen vid oro. Men det vet vi ju om.
 
De närmaste två månaderna, alltså februari och mars kommer det från Atlas Investos sida att vara fokus på att nå upp till mitt mål i antal aktier i ATCO. Därefter blir det SHB och sedan AXFO som kommer att fyllas på. Hela tiden blir det lite småköp i mitt nya innehav Latour. För att liksom känna att jag är proaktiv. Har insett att jag kan inte bara köpa större poster i mina bolag, det blir lite långtråkigt. Fast lite mindre poster då och då - och mer kontinuerligt - ska jag kunna göra i Latour är min tanke. För att få månaderna att kännas lite mindre långa. Åtminstone under 2018 sen får vi se.
 
Som utdelningsinvesterare känns det ju bra att samtliga bolag i portföljen hittills höjt sina utdelningar eller legat kvar. Återstår att se hur Latour och Industrivärden väljer att göra, men allt talar för höjningar i dessa både klassiska investmentbolag.
 
Eller vad tror ni? Blir det höjningar i INDU och LATO? Snart vet vi...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela