atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Färdas snabbt mot 2018 års horisont!

Publicerad 2018-12-19 23:26:00 i Atlasinvesto,

 
Ibland kommer det in lite oväntat kapital. När jag kom hem från jobbet idag låg det ett kuvert i postlådan. Och när jag öppnade visade det sig vara ett arvode för mitt engagemang i styrelsen i min bostadsrättsförening. Riktigt kul!
 
December månad har gått i ljusets hastighet och det är äntligen dags att skjuta in lite nytt kapital i mitt livsprojekt Atlas Investo. Atlas Investo som är mitt ekonomiska incitament och mitt Millennium Falcon; tänkt att ta mina barn förbi hotfulla ekonomiska stjärnkryssare och framtida utmaningar långt efter att jag blivit ett med kraften. 
 
Årets sista investering kommer att bli i antingen SEB eller Latour. Ingen som höjer på ögonbrynen där va? Jag är konsekvent. Och viker lika lite från planen som Löfven eller Kristersson viker från viljan att bli statsminister. Om det sedan är sunt eller inte låter jag vara osagt. 
 
Men vi skriver alla vår egen bok. Min bok och kapitlet för 2018 närmar sig sitt slut. Och jag kan bara sätta ny kurs och förbereda mig så bra jag kan för ännu ett år i min ekonomiska galax som ibland kan kännas långt långt borta. May the force be with you!
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela