atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvot augusti 2018

Publicerad 2018-08-29 21:27:00 i Atlasinvesto,


 
Det blev till slut ett steg i rätt riktning. Efter några tuffa ekonomiska månader, med rejält sargade sparkvoter, höjde jag i och med augusti upp snittet igen. 
 
Efter att ha köpt SEB för hela nysparandet kan jag konstatera en sparkvot på drygt 21%. Jag tror att i nuläget är det vad jag mäktar med och ändå upprätthålla en god livskvalité.
 
I övrigt har jag en väldigt tuff period på jobbet vilket renderar i en enorm trötthet på kvällarna. Men trots att jag känner mig som koalan på bilden tycker jag om mitt yrke, och jag vet att om ett tag kommer det en mer balanserad fas igen och med den kommer mina krafter tillbaka. 
 
Det är i tuffa jobbetider som dessa lite extra roligt att kunna gå in och titta på mitt konto hos Avanza. Och se att jag faktiskt har kommit en bit på resan. Det kan ingen trötthet i världen ta ifrån mig! To be continued... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo
 
[email protected] 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela