atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Lönen börjar närma sig!!

Publicerad 2018-08-22 16:58:58 i Atlasinvesto,

 
En månad går ganska fort. Det känns skönt att semestern är över och att vardagen kommit tillbaka. Både ur ett investerarperspektiv men också ur ett föräldraperspektiv.
 
Jag har sagt det förr. En av de ekonomiska fördelarna med ett jobb (förutom att du tjänar pengar) är ju att du under 8-9 timmar mån-fre inte konsumerar för att ha något att göra. Exempelvis på att man gör små utflykter eller impulsköp när man går en runda på stan. Bensinpengar är också något som det går mer av under semestern. Även rutiner med barnen är svårare under semestern. Men som sagt åter till vardagen!
 
När lönen kommer är fokus på att inhandla antingen SEB eller Latour för så mycket som det finns utrymme för. Då semestern medförde att jag åkte på några ekonomiska snytingar (läs utgifter) som tyvärr inte var planerade så måste dessa betalas av den här månadslönen. En post på fyra tusen, en på tre tusen och en på drygt tusen kronor, vilket gör att sparkvoten kommer ligga lägre även denna månad.
 
Men jag vet ju varför. Vilket gör det lättare att hantera. Nästa månad hoppas jag att den ska ökas upp något då månaden inte tyngs av några större engångsposter av utgifter.
 
Men som sagt fokus på SEB eller Latour den här månaden! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 

Kommentarer

Postat av: Mikael

Publicerad 2018-08-23 09:24:35

Köper du Latour nu när den "rusat"?

Svar: Hej Mikael!
Eftersom SEB och Latour är mina procentuellt minsta innehav är mitt fokus att köpa och balansera upp dessa med övriga innehav på sikt. Eftersom alla mina innehav gått ok är dessa båda bolag de i portföljen (förutom Hm) som haft minst värdeökning i nuläget vilket gör att de ur mitt investerar perspektiv är mest köpvärda just nu. Men bra bolag som jag tror på blir egentligen varken för dyra eller för billiga. Jag köper genom dalar och toppar så att säga.

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela