atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ett nytt mål nått!

Publicerad 2018-08-10 20:53:00 i Atlasinvesto,

 
 
Min portfölj har börjat få lite vind i seglet den senaste tiden. Från att legat kring samma procentuella nivå en längre period har den nu börjat röra sig i nordlig riktning på nytt. 
 
I och med detta har jag nått nästa hundratusental på min resa mot andra miljonen - 1,4 miljoner kronor. Det tog mig drygt 7 månader. Kanske inte så snabbt som jag önskat men nu är jag där. Förhoppningsvis kommer varje hundratusental tjänas in allt snabbare med tiden - och miljonerna också så klart! Sen kommer portföljen troligtvis dippa under senaste milstolparna då och då men kursen och riktningen är tydlig - Atlas Investo är på väg norrut! 
 
Läste enligt VA att Jeff Bezos, världens rikaste människa, på ungefär samma tidsperiod (drygt 7 månader) ökat sin förmögenhet med 52 miljarder dollar.
 
Både imponerande och inspirerande! Och sannolikt talande och bekräftande för att ju större kapital du har desto snabbare rullar den berömda ekonomiska snöbollen på - alltså snöbollseffekten!! Vi pratar i och för sig ekonomiska "Supernovaeffekter" när det gäller Mr Amazon...
 
Min lilla milstolpe (jämfört med Bezos) firade jag med en Lagunitas på balkongen. Och nu med er, mina medresenärer på bloggosfären. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela