atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Att investera i sina barn

Publicerad 2018-08-26 18:09:19 i Atlasinvesto,

 
Idag har jag haft en heldag med mina barn. Vi har varit i en by nära vår stad som haft "Barnens söndag". En dag när alla barn bjuds ner i byns centrum där de erbjuds olika aktiviteter.
 
Allt från att prova på att blåsa såpbubblor, taekwondo, ansiktsmålning, ponnyridning, fotboll, utforska en brandbil - ja ni förstår. Förutom detta får alla barn som kommer saft och popcorn och grillad korv med bröd. 
 
Att se ansiktet på mina barn när de får testa olika saker. När de ser att de kan! När de växer för att de vågar prova på! Men också känslan att se deras lycka när de sitter i gräset och äter popcorn är oslagbart. Och att de får göra det omgivna av trygga vuxna med vänliga glada ansikten. Det är dagar som dessa som blir till minnen för livet. För oss alla. För mig som pappa. Men också så klart för mina barn. För mig är dagar som detta en liten glimt av paradiset. En plats där människor skrattar och är tillsammans i glädje och samhörighet och villkorslöst.
 
Att investera sådana här dagar i mina barn tror jag kan vara en väg för att få dem att uppskatta både livet och människorna som finns i det. För att bli humanistisk tror jag utan tvekan att du måste få uppleva humanism. Och det fick de verkligen göra idag. 
 
Och vad är det man brukar säga. Det vi sår idag kommer vi skörda imorgon. Därför är troligtvis min viktigaste roll som förälder att investera rikligt i mina barn. Så att de växer upp och blir vänliga, empatiska och sympatiska människor i framtidens Sverige. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela