atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ett låttips i höstmörkret

Publicerad 2017-10-10 22:29:27 i Atlasinvesto,

Som flitig användare av Spotify blir det en hel del sökandes efter go musik. Ofta flera gånger i veckan. Och för någon dag sedan hittade jag en riktig skön sång. Som jag aldrig skulle ha upptäckt om det inte vore för denna underbara streamingtjänst.
 
Jag höll på att fylla på en av mina spellistor när jag plötsligt hittade den. En låt av en artist jag aldrig hört talas om tidigare. 
 
Låten handlar om att vi gör misstag i livet, misstag som ofta är produkter av vårt arv och miljö. Låten handlar om hur sköra vi är i våra roller som människor. Men också om att vi många gånger vill slippa undan ansvar trots att vi vet att vi innerst inne borde vetat bättre. Och mitt i allt det här vill vi bara bli älskade och att få älska någon.
 
Artisten heter Darius Rucker och är en amerikansk låtskrivare och låten han skrivit heter "If l told you". Gillar ni soft modern/singersongwriter country med en stark målande text sjungen av en skön lite rivig mörk röst kan det här vara något för er. Låten passar utmärkt som kafémusik eller mysmusik. Gärna till en bra bok eller en skön promenad.
 
Gå in och lyssna och se om den väcker samma sköna känsla hos er. Förutom på min countrylåtlista ligger sången även på en nyskapad låtlista med min flickväns namn. Den listan har låtar som på något sätt har betytt något för oss i vår relation och består av låtar som helt enkelt fört oss närmare varandra. "If l told you" är just en sådan låt. Vi tycker båda väldigt mycket om den. Men jag tror samtidigt att det är en låt som skulle kunna föra oss människor ett litet steg närmare varandra. Varför? Den känns så äkta. Den känns så mänsklig.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela