atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

100

Publicerad 2017-10-09 22:20:00 i Atlasinvesto,

Ska jag vara konsekvent med delar av min egen livsfilosofi så har jag nått ett stort delmål (när det gäller bloggen) - och delmål kan vara betydelsefulla att fira eller uppmärksamma längs vägen. Vad är det då för delmål jag klarat av? Jo, 100 gjorda inlägg! Tadaa!
 
Varje resa börjar med ett steg, en tanke, ett mål, en dröm och så vidare. När det gäller bloggandet så var det så klart med ett inlägg. Ett inlägg om hur allt började, mitt intresse för ekonomisk framgång och finansiell intelligens.
 
Jag tänker därför återge det första inlägget igen. Lite som en hyllning. Som ett kvitto på att om man bara tar det där första steget så vet man aldrig hur långt det kan ta dig. I mitt fall lever alltså bloggen ännu 1,5 år senare. Bloggen Atlas Investo fyller 101 inlägg, vem kunde ana det... Så här kommer alltså inlägg nummer 1 i all sin enkelhet:
Jag minns mycket väl när jag frågade min morbror "Hur ska man tänka omkring aktier?".
 
Jag var i slutet av tonåren och hoppades på att få en mentor som tog sig an mig i mitt visade intresse för att börja investera i aktier. Men det blev inte mycket mer stöd än att "du får börja följa och läsa på olika bolag på börsen. Sedan fattar du egna beslut om vad du tror kan vara bolag att köpa in i din portfölj".
 
Åren gick och jag insåg att banken inte heller skulle hjälpa mig i riktning mot börsen så när jag blev 25 beslutade jag att ta ut mitt kapital som fanns på banken, sälja av de fonder jag hade och börja om från början.
 
Jag hade nu läst olika böcker om hur man tjänar sin första miljon, bygger pengamaskiner, om rika pappor och fattiga pappor, och den rikaste mannen i Babylon och var nu på det klara att resan mot miljonerna inte börjar någon annanstans än i mitt inre. Och som varje resa börjar med ett steg så var också mitt första steg nu taget. Det rådde ingen tvekan om att ingen annan än jag själv skulle finna kraften, vägen och medlen för att bygga min ekonomi till det som jag vill och tror på. En utdelningsmaskin som genererar passiv inkomst och möjligheter att investera vidare i nya spännande projekt, starta välgörenhet, eller annat som känns personlighetsutvecklande. Och den resan började nu. 
 
Hur började din resa? 
____________________________________
 
Ja med den avslutande frågan tog jag mitt första stapplande steg in i bloggosfären. Och här är jag kvar. På något sätt känner jag mig inte så ensam när jag vet att ni är med mig därute. Alla era tankar och reflektioner fyller mig med glädje och inspiration. Ni fyller faktiskt mitt liv med mening. Och både bloggen och ni har tveklöst varit ett viktigt stöd under en skakig period av mitt liv. Att få skriva till någon som lyssnar...ni har kanske betytt mer än ni anar... Så alla ni som skrivit, tröstat, och hälsat på inne på bloggen. Från mig till er alla TACK!
 
Med vänlig och ödmjuk hälsning,
 
Atlas Investo
 
 
PS: nu fortsätter resan, inlägg 102 kommer imorgon..DS

Kommentarer

Postat av: Procentpanik

Publicerad 2017-10-10 13:59:46

Ett stort GRATTIS till din fina sida och att du blivit 100!
Nu hoppas jag att det blir minst 100 till...

Svar: Tack Procentpanik! Jag ser lika mycket fram emot att läsa dina och alla andras inlägg som att själv skriva vidare om Atlas Investos fortsatta resa. Tack för din kommentar!
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela