atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Ett delmål förverkligat

Publicerad 2017-11-15 19:10:03 i Atlasinvesto,

Jag skrev i ett tidigare inlägg att ett delmål när det gäller portföljen är att passera 1,3 miljoner i värde. Och att det kanske skulle gå under 2017.
 
Då skrev jag också att mina verktyg för ändamålet var lön och utdelningar. Men då glömde jag ju en annan viktig faktor. En faktor som i en välbalanserad portfölj arbetar tillsammans med utdelning och lön när det kommer till dessa typ av delmål - jag talar så klart om portföljens egna värdestegring!
 
Börsen har gått bra och verkar oblygt röra sig uppåt vilket renderar i härligt blå siffror. Tack vare den här optimistiska börsen har jag redan lyckats ta mig över 1,3 miljoner i portföljvärde. Och även om jag som långsiktig utdelningsinvesterare inte lägger allt för stor vikt vid om portföljen går upp eller ner vilket den ju gör mest hela tiden, så är det ändå en morot och spännande att se när den bryter igenom uppåt. Det ger mig styrka inför min resa mot 1,4 miljoner vilken just börjat. Såg på någon blogg att bloggaren räknade på hur lång tid det tar att passera nästa hundratusental vilket jag tycker kan vara intressant att utforska. Kommer hur som helst att undersöka detta fram till 1,5 miljoner är nådd.
 
Jag läste i dagarna ett underbart citat av Buddha som får avsluta detta inlägg:
 
"Endurance is one of the most difficult disciplines, but it is to the one who endures that the final victory comes."
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela