atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets sista utdelning

Publicerad 2017-11-18 21:05:36 i Atlasinvesto,

Så har Atlas Investo fått in årets sista utdelning när H & M delade ut för andra gången 2017. Min väg upp för den vackra utdelningstrappan fortsätter.
 
Utdelningen återinvesterades direkt i SHB aktier.
 
Därmed kan jag summera årets utdelningsskörd som blev 42 410 kr. Jag är nöjd och ökade utdelningen med ca 40 % jämfört med 2016. 
 
Efter att jag firat med en kall öl valde jag i fredags att lägga mig tidigt med barnen. Det är riktigt skönt att ibland kunna ligga och läsa DI och bloggar, se på Youtube, lyssna på poddar medmera i mörkret under täcket - lite rekreation.
 
Har börjat fundera inför 2018 års möjligheter. Då siktar jag på att spränga 50 000 kr i utdelningar. Förhoppningsvis trillar det kanske in någon extrautdelning också. Har lite hopp om det hos några av bolagen i portföljen, om man lyssnar in på surret i omvärlden. Om så blir fallet ska det med stor glädje skjutas in i portföljen. Jag är försiktigt optimistisk.
 
Men än är det 2017 och ytterligare två löner som ska fördelas på investeringar, skulder och andra utgifter. Som det ser ut nu kommer jag troligtvis köpa mer SHB aktier både i november och december. Vi får se...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela