atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Fynd eller fälla?

Publicerad 2017-03-25 20:14:22 i Atlasinvesto,

Jag har köpt 100 Castellum för Axfoods utdelning. Castellum är därmed mitt tredje största kärninnehav vilket jag är nöjd med.
 
Rent allmänt har den här månaden varit händelserik med flytt till ny bostad och allt vad det inneburit. Pratade med en vän om hur pengarna rullar på vid tillfällen som dessa. Man åker till exempel till ett möbelvaruhus för att köpa en lampa men när du står i kassan och hör vad du ska betala blir man alltid lika förvånad...över hur mycket mer än en lampa som hamnade i kundvagnen! Trots att jag anser  mig vara hyfsat ekonomisk faller jag naturligtvis i konsumtionsfällan till och från. Nu senast kom jag på mig själv att stå på Ikea och fylla en liten blå Ikea-kasse med tallrikar på deras fyndavdelning. Varför? Jo, därför att bara för 100 kr fick jag så många tallrikar som jag lyckades fylla i den där lilla blå kassen - vilket klipp! Men så kom jag på att jag BEHÖVER JU INTE tallrikar?! Lite förvånat får jag alltså nu gå tillbaka och lämna alla tallrikarna vid det stora fyndbordet. Vad var det som hände där egentligen? Men det är lätt att gå i rea- och fyndfällor om man går på autopiloten. Så var på er vakt där ute bland alla fyndhörnor!
 
För utdelningen från Castellum och månadens nysparande tänker jag köpa minst 50 nya HM. 
 
God fortsättning på helgen,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela