atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Tack för allt Michael Nyqvist

Publicerad 2017-06-28 21:24:29 i Atlasinvesto,

Få svenska skådespelare har berört mig som Michael Nyqvist. Hans skådespeleri har alltid känts genuint och äkta. Nu är han död. Cancern har ännu en gång skördat ett offer. 
 
I filmer som "Vägen ut", "Grabben i graven bredvid", "Den bästa av mödrar" och "Så som i himlen" medmera har Michael med sin karismatiska och mänskliga utstrålning berört inte bara mig utan stora delar av svenska folket.
 
Michaels värme kom alltid igenom både på filmduken och i andra sammanhang som exempelvis intervjuer på TV. Att han var en människa med integritet vågar jag påstå. Inte en gång stod det att läsa om hans lungcancer förrän det slog ner som en blixt i våra hem - att en av våra mest älskade skådespelare lämnat oss. 
 
När jag såg "Grabben i graven bredvid" första gången så såg jag mig själv i den sympatiske bonden Bennys drömmar om att finna någon att älska. Och hur svårt det kan vara att hitta rätt i kärleken och att våga tro på kärleken fullt ut...bara släppa taget.
När jag såg "Så som i himlen" var jag för en stund en passionerad dirigent med drömmen om att finna den perfekta tonen och klangen i Norrlands vackra skogar. Innan jag vaknade upp och insåg - det var ju bara en film... Men i sina bästa stunder var han som en hypnotisör som med sin värme och innerlighet tog med dig in i sagans värld.
 
Michael bevisade och förstärkte hos mig tron på hur fantastiska vi människor faktiskt är. Han utstrålade både som person och i sitt skådespeleri humanism och äkthet. Jag vill tacka dig Michael Nyqvist för allt du gett mig. För alla tårar och skratt. För att du fick mig att känna så starkt! Du är, var och förblir en av min absoluta favoritskådespelare inom svensk filmindustri genom alla tider. Jag undrar vem som en dag kan axla din mantel...är det ens möjligt? Må du färdas mot stjärnorna på en solvind som tar dig till en underbart vacker plats någonstans i Universum.
 
Och vem vet..kanske sitter du just nu bredvid Shakespeare, Marlon Brando och Greta Garbo och dricker ett glas vin. Du skrattar och är glad, är fri från din sjukdom, och väntar tryggt på att din familj en dag ska komma hem...
 
Tack för allt Michael, och må du vara stark, trygg och lycklig på din eviga resa!
 
En tagen och sorgsen,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela