atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Saknar mina två guldkorn

Publicerad 2017-01-11 23:15:19 i Atlasinvesto,

 
 
Innan man sätts på en riktig prövning är det svårt att veta sin förmåga att hantera den. Från att varje dag tagit ett stort ansvar i lämning och hämtning på förskolan, kvällsmaten och läggningen av mina två godingar till att nu - på grund av separationen - ha dem varannan vecka är en enorm omställning. Jag brukade ha mina små ritualer.. Pappa ritualer som var så självklara just där och då men som nu vilset ekar i ensamhetens kammare när jag inte har barnen hos mig. Det är främst kvällar och helger som är svårast. När där är tid över då jag vanligtvis haft min fokus på dem. Trodde aldrig en vecka kunde kännas så lång. Men nu är det här min nya verklighet och det är den jag måste förhålla mig till. Den veckan de inte är hos mig får jag fylla med annat. Jag kan läsa, träna, gå på bio, träffa vänner och familj, läsa på om olika bolag med mera så att jag kan ge dem all min uppmärksamhet när de väl är hos mig.
 
Jag har ett extra fokus på bloggen och på Atlas Investos när de inte är här. Jag har fokus på kommande inköp, på planen, målen och delmålen. Jag läser så mycket bloggar och artiklar jag kan för att finna inspiration och kunskap. Och när det väl är dags att öppna dörren in till deras förskola så är jag redo. Jag ser direkt deras foton i kapprummet och när jag närmar mig avdelningen hör jag deras glada röster och vet att de snart är i min famn igen. Och just där när de kommer springande rakt mot mig så är jag lycklig! Just då är jag hel igen. De är två lyktor i mörkret och de kommer vara två av faktorerna som kraftfullt leder mig in i ljuset igen.
 
Hur har egentligen min förmåga varit då? Att hantera en riktig prövning? Svaret på det är att jag fortfarande är här! Att jag älskar och tar hand om mina barn av hela mitt hjärta. Att jag fortfarande fokuserar vidare på Atlas Investo och min ekonomiska utveckling. Att jag sköter mitt jobb och gör det med glädje. Att jag accepterar att det som var kommer aldrig tillbaka och att den väg jag går på leder mot en annan framtid än jag tidigare trodde. Och jag tror att jag har verktygen för att reda ut det här! Och att jag kommer göra den nya framtiden till något bra dessutom. Det tackar jag bland annat mina föräldrar för och kan bara än en gång konstatera att deras ibland hårda men kärleksfulla skola fyllt min ryggsäck med redskap för att hantera en svår prövning. Det stärker mig att det är så. Det ger mig hopp och tro på morgondagen.
 
Imorgon ska jag äntligen hämta er. Vi ses snart mina älsklingar.
 
En lite ensam,
 
Atlas Investo 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-12 11:34:35

Fy vad hemskt. Tack för inblicken.

Svar: Ja omställningen har varit hemsk men jag måste tro att allt det här kommer föra något gott med sig. Tack för din reflektion. // Atlas Investo
Atlas Investo

Postat av: Nicke

Publicerad 2017-01-12 21:35:36

Jag lider med dig. Jag har gått igenom samma sak själv. Det tar tid innan man kommer i balans igen med hela livet. Ungarna i första hand det är det viktigaste och du verkar ha rätt inställning, skönt att se :-)

Rent ekonomiskt, om du har så mycket pengar investerade, hur vågar du ha så få bolag som 5st?

Ha det // Nicke

Svar: Tack Nicke, för dina tankar om separation, och tack för stödet. Jag har valt en strategi utifrån en personlig investeringsteori om hur jag ska lyckas med Atlas Investo. Då jag är trygg i och tror på den strategin så känns 6 bolag i portföljen helt ok. Om det sedan leder till framgång hela vägen återstår att se. Att man landat i en egen strategi för hur målet med en "pengamaskin" ska försöka uppnås är nog viktigt för den potentiella möjligheten att lyckas med det - ur ett långsiktigt perspektiv. // Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela