atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Intressant läsning om bolag

Publicerad 2017-01-02 11:24:00 i Atlasinvesto,

 
Att läsa omkring sina bolag är ju alltid spännande! Extra kul är det ju att läsa att ett bolag i portföljen utvecklats positivt. Att deras tillgångar ökat successivt. Att deras omsättning ökat. Att deras vinster växer. Att deras utdelning har en positiv trend. Det är siffror/data som dessa som gör att det känns bra att äga ett bolag - och förmodligen gjorde att du köpte till att börja med!

Snubblade över borsdata.se som på ett tydligt sätt redovisar dessa uppgifter. Där kommer jag definitivt gå in till och från för att följa och läsa om olika bolag. Att göra vad man kan för att läsa på om sin bolag är ju bra och här bidrar den hemsidan med mumsig information på ett snabböverskådligt sätt.

När jag vaknade imorse och drog upp persiennen så möttes jag av en helt klarblå himmel. Solens morgonljus låg som en matta över alla hyreshustaken och skogen i bakgrunden. 2017 visade sig från sin bästa sida och jag laddar mina batterier för ännu en dag på Jorden.

Med vänlig hälsning,

Atlas Investo

 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-01-02 19:28:21

Håller med om att det är roligt att läsa om sina bolag. När man läser på lite för att skriva om dem lär man sig massor!

Trevlig blogg du har förresten.

/Aktiepappa

Svar: Hej där Aktiepappa. Javisst gör man det! Att läsa analyser hos DI medmera, lyssna på podcaster, botanisera på bolagens hemsidor och alla i bloggosfärens inlägg är jättekul och väcker så klart reflektioner om bolagens potential medmera. Tack för att du tycker bloggen är trevlig. Kan bara säga detsamma om din! Har sedan en tid lagt till dig i min kategori läsvärda bloggar. Det är så klart ännu mer givande ju mer kommentarer och reflektioner man får på bloggen, så jättekul att du titta in. Nu kör vi hårt och gör 2017 till det bästa investeringsåret hittils!! // Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela