atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

20/20/20 - kan vara en väg till framgång!

Publicerad 2017-01-03 20:36:18 i Atlasinvesto,

Robin Sharma
 
Det finns många vägar till framgång. Robin Sharma är en kanadensisk advokat, författare, och expert på ledarskap och coach i personlig utveckling. Han förespråkar en metod som han kallar för 20/20/20 metoden - en väg till framgång. Sharma menar att vill vi nå framgång behöver vi vara fysiskt tränade, mentalt starka och väl pålästa. Och det är precis det som metoden vill uppnå!

Så vad är det då vi ska göra? Jo varje morgon ska vi - enligt Sharma - börja med 20 minuters fysisk aktivitet, för att på så sätt förbereda vår kropp för dagens ansträngningar och utmaningar. Därefter ska vi under 20 minuter gå igenom våra 5 största mål och eller vår "One page plan" (en annan Sharma idé) i ett led att mentalt ställa in vårt mindset mot vad vi vill uppnå och effektivare jobba mot detta. De sista 20 minuterna anser Sharma att vi ska lägga på lärande - ju mer vi vet desto mer kan vi uppnå i livet! 

Jag känner att 20/20/20 metoden till framgång är en spännande tanke och en väldigt konkret metod. Den kan enkelt överföras till ett ekonomiskt tänk. Att börja varje morgon med 20 minuters fysisk träning borde nog vara bra för att på sikt orka fatta vettiga ekonomiska beslut. Att under nästa 20 minuter sedan gå över sina ekonomiska mål och delmål och vid behov revidera om det visar sig minimera förluster eller generera bättre avkastning låter klokt. Att avsluta varje morgon med att ta 20 minuter till lärande genom att läsa på om bolagen i portföljen, läsa ekonomi bloggar, läsa på om olika sätt att investera, hur bygger man upp ett företag, eller hur har ekonomiskt framgångsrika personer gjort för att lyckas m.m är mycket väl använda minuter enligt mig. Med Sharmas 60 minuters metod i ryggen kommer dagen sannolikt att bli mer givande och vägen till framgång - på alla plan - har förmodligen ökat.

Vad tror ni om 20/20/20 metoden, kan den vara en väg till framgång? Har ni någon metod ni jobbar utifrån? Själv jobbar jag nog mer med 10/10/10 metoden, vilket passar mig utmärkt!

Med vänlig hälsning,

Atlas Investo

[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela