atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sword Of Destiny

Publicerad 2017-12-08 22:56:00 i Atlasinvesto,

Jag kommer ihåg när mästerverket "Crouching Tiger, Hidden Dragon" kom för 17 år sedan. Jag var helt betagen i denna asiatiska saga! En helt underbar film. Så visuell och vacker och med en story som berörde mig och väckte djupa filosofiska känslor inombords. 
 
När jag i veckan var inne på Netflix och sökte runt upptäckte jag plötsligt en uppföljare till filmen. Ni förstår min iver över detta!! Titeln på filmen är "Crouching Tiger, Hidden Dragon - Sword Of Destiny".
 
Nu brukar tyvärr uppföljare sällan vara jättebra. Dessutom så visste jag att den fantastiska rollfiguren från första filmen Li Mu Bai, briljant spelad av Chow Yun Fat, inte skulle vara med. Frågan var då om Michelle Yeohs karaktär Yu Shu Lien, nu nästan två decennier senare, själv kunde bära upp den nya filmen?
 
Jag tänker fatta mig kort i den frågan: det kunde hon! Med ett stoiskt lugn, tar hon nobelt över stafettpinnen från Mr Fat. Hennes rollfigur är som en mix av Buddha, Morpheus och Obi-Wan Kenobi (den äldre). Klok, ädel och beslutsam om att till varje pris skydda det goda och ta kampen mot det onda; vad som än sker. Hon är utan tvekan en klassisk wisdomslärare, precis en sådan som varje student skulle önska att ha vid sin sida.
 
"Crouhing Tiger Hidden Dragon - Sword Of Destiny" är naturligtvis inte i närheten av den första filmen rent manusmässigt men är ändå en film som varje filmfantast bör se. Alla scener med Michelle Yeoh är väldigt starka. Hon är så klart en av de faktorer som gör filmen sevärd. Även denna film har ett mycket vackert bildspråk. Så vill du uppleva en actionsaga av mycket hög klass där klassisk visdom, djup vänskap, mod och heder står i centrum - dessutom i ett bländande landskap - då ska du se den här filmen.
 
"Crouching Tiger, Hidden Dragon - Sword Of Destiny" får 3 urstarka Atlas av 5 möjliga.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela