atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets sista bevattning

Publicerad 2017-12-24 11:51:43 i Atlasinvesto,

 
Atlas Investos sista investering 2017 blev i ett klassiskt svenskt bolag. Ett bolag som av många anses som det bästa i sin bransch. Och likt en ödmjuk "ekonomi-trädgårdsmästare" känns det bra att ha planterat ytterligare frön i min finansiella trädgård.
 
Enligt bolagets webbplats vill de bygga sin verksamhet på långa och bra relationer. Bolaget noterades 1873 på Stockholmsbörsen och är därmed det äldsta bolaget bland de idag noterade bolagen på börsen (Wikipedia).
 
Vilket är bolaget som jag investerat i? Jag talar så klart om Svenska Handelsbanken AB. Handelsbanken är en av de största bankerna i Norden och en riktig universalbank - och ett bolag som jag vill ha i min portfölj. Deras huvudkontor Palmanska huset ligger vid Kungsträdgården i Stockholm.
 
I och med månadens inköp är också SHB det tredje största innehavet i Atlas Investo. Jag kommer fortsätta köpa SHB nästa månad. Kan hända att jag även köper in ett antal Axfood. Jag får helt enkelt vänta och se hur mycket jag kan skjuta in i portföljen när X% av 2018 års första lön ska placeras. 
 
"Hur valde du att investera i årets sista månad?"
 
Nu tänker jag snart börja förbereda mig för kvällens mys med nära och kära.
 
Jag önskar er alla en riktig God Jul!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela