atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

The magic fence

Publicerad 2017-04-20 23:02:24 i Atlasinvesto,

Att det liv vi lever, och hur vår ekonomi ser ut, ofta speglar varandra är välkänt. Men tänk om det sträcker sig mycket längre än så? Jag menar tänk om "hur vi lever" på något vis attraherar in saker i vårt liv som inte skulle kommit om vi levt på ett annat sätt. Jag tänker inte bli allt för djup men eftersom senaste halvåret varit en riktig utmaning (på grund av min separation) så har jag reflekterat en hel del över det här.
 
Ju mer mitt liv handlat om att hålla fast i det som varit så har alla fönster och dörrar till det som skulle kunna bli mitt nya liv hållits stängda. Jag har vandrat omkring och sett mot det jag hade istället för att se vad jag faktiskt har eller kan få. Det spelar liksom ingen roll att jag är stark som en gorilla om jag sitter fast bakom ett stängsel. Men tänk om stängslet endast existerar i den riktning jag blickar? Om jag bara vänder mig om så ligger kanske världen fri...
 
Men för några dagar sedan hände en sak, något som var väldigt jobbigt MEN likväl om det inte hänt hade jag varit kvar med blicken mot det förflutna; fast bakom stängslet med en sorgsen blick mot det som var. Men nu plötsligt var det i stället som om ett nytt fönster tilläts att öppnas upp. Som om jag slitit mig från gårdagens bojor och med ny kraft vänt mig om och låtit blicken fånga det där fönstret bakom mig i stället. Vad finns där ute? Vad väntar på mig bortom det där fönstret? Jag kan känna hur jag börjar släppa taget om något som fört mig i en riktning som jag inte längre vill.
 
Tänk om vi får det liv vi tror vi vill ha? Jag menar tänk i stället om vi vågar leva det liv vi förtjänar och drömmer om att ha? Om livet likt gravitation för oss mot en riktning så länge vi inte vågar, vet om det, orkar, kan eller väljer att ändra på den riktningen?! Och att mycket av det inflöde som sker i ens liv beror på det här, på den ofrivilliga riktningen!
 
Jag har läst att vi är summan av de fem personer som vi håller som viktigast i våra liv. Om EN av dessa inte är snäll mot dig, kontinuerligt trycker ner dig, så kan det få en förödande effekt på hur ditt liv gestaltar sig. På hur din självbild sakta förvrängs. Jag börjar inse det nu...
 
Är någon av dina fem viktigaste på något sätt manipulerande, nedvärderande och taskig mot dig så finn en väg bort från personen. Även om det är den personen som du älskar mest.
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela