atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Minnen av dig

Publicerad 2017-04-14 17:28:00 i Atlasinvesto,

Så var vi halvvägs in i april. Jag har precis börjat göra i ordning på min nya balkong. Det ska dit några saker till men jag och barnen tjuvstartade med en päronsplit i vårsolen. Våren är ofta en förväntningarnas tid. Den kommer med budskap om att sommaren är på väg. Men det kommer bli en annorlunda sommar den här gången...
 
Den här sommaren kommer bli med bara mig och barnen när den är som bäst, och helt allena som sämst. Det blir första sommaren utan mina barns mamma vid min sida (sedan hon valt att separera). Vi brukade tillbringa en del av semestern hos mina föräldrar i deras sommarstuga på västkusten. Men till och med måsarnas skrik har blivit till minnen av vad jag en gång hade. När jag för någon dag sedan besökte sommarstugan för första gången sedan separationen och vandrade längsmed stranden kunde jag höra alla skratten genom åren som vi hade där. Jag kunde se min kära när hon stolt gick där med sin runda mage (i väntan på vårt första barn) och hur hon vände sig om då och då för att med tindrande ögon vilja fånga min blick, innan hon vände sig om och tryggt fortsatte vandra framåt i sommarbrisen. Eller när vi grillade borta vid bryggan och ibland tog fram gitarrerna och sjöng sånger till ett glas rött vin i solnedgången.
 
Men jag minns framför allt första gången som jag visade henne stugan. Den gången åkte vi in till en stad i närheten och där bjöd jag henne på en mysig middag på min favorit restaurang. Vi var inte ett par då utan vi hade bara träffats några gånger. När vi satt där började jag dock inse att hon kanske var the One. Och när jag lämnade av henne den kvällen tog jag mod till mig och frågade om jag fick ge henne en kram...
 
Jag måste nog acceptera att den här sommaren kommer bli en vandring genom sommarminnen av åren med henne. Där allt från ljudet av en motorbåt, fågelsång och varma sommarkvällar kommer trigga minnen av stunder som vi haft tillsammans - minnen av dig. Samtidigt får jag försöka att skapa nya stunder och livsögonblick på min väg genom de kommande sommarnätterna. Vem vet, kanske väntar det någon på mig där borta i gryningen. Kanske...
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela