atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

"A wonderful company at a fair price."

Publicerad 2017-04-23 09:19:00 i Atlasinvesto,

 
Efter lite reflektionsanalys så kommer den här månadens inköp bli H&M. Jag gick in i bolaget på betydligt högre nivåer och ser det som rimligt att fylla på nu när aktien är pressad. Jag tror på bolaget och är det någon gång man ska köpa in sig i bra bolag - enligt proffs som exempelvis Buffet - är det ju när ett bra bolag kan köpas till ett rimligt pris. Så jag tänker följa det rådet. 
 
Alltid intressant att se hur miljardärererna agerar med sina likvida tillgångar. Nu senast var det FastPartners VD Sven-Olof Johansson som under Q1 köpt in sig i - just H&M. Johansson har köpt 600 000 aktier som idag är värda ca 130 000 miljoner. Det hade varit spännande att suttit ner en stund med honom och frågat vad han grundar sin ingång i H&M på? Enligt Johanssons kommentar av köpen (i Dagens Industri) så anser han att H&M är "inne i en vändning". Vi får se hur väl Johanssons analys av den svenska klädjätten föll ut när vi summerar den i framtiden. Sen kan man ju också undra om han sitter på någon annan intressant information som inte vi småsparare har tillgång till...
 
Hur som helst, det är ju skönt att vi "som gör lite mindre affärer" slipper nagelskådas med argusögon på de inköp vi gör likt de stora investerarna. Lek med tanken att DI eller Veckans Affärer skulle ringa på mobilen inför månadens inköp för att få en kommentar och göra en artikel om dig och berätta om ditt aktieköp! Istället kan vi i lugn och ro och i anonymitetens skugga exekvera vår plan vilket jag känner är rätt så skönt.
 
Det här är Atlas Investos 65 inlägg sedan jag startade bloggen och jag vill passa på att tacka alla er som kommenterat här på bloggen, eller skrivit till mejlen, för alla era tankar och frågor. Tack! Er närvaro här på bloggen och på mejlen är både inspirerande och välkommet!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela