atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En magnifik vision!

Publicerad 2016-09-27 20:39:00 i Atlasinvesto,

 
 
Det är något visst med att skapa något. Från inget bildas något! Att se hur detta något växer sig större och starkare. Att se hur en ekonomisk väg till en spännande framtid tar sig form - tack vare en inre vilja att faktiskt skapa den!
 
Jag läste en bok en gång. Där fanns följande historia.
En man gick förbi en arbetsplats. När han passerade en man som satt och mura frågade han mannen:
- Vad gör du för något?
Mannen tittade lite surt upp och sa med kort ton "Jag murar." En liten bit bort satt en annan man och murade och han fick samma fråga:
- Vad gör du för något?
Den här mannen vände sig om med ett stort varmt leende. Sedan tittade han kisande upp mot himlen och med svetten i pannan svarade han stolt:
- Jag bygger en katedral.
 
Den här berättelsen har levt kvar hos mig ända sedan jag mötte den för snart 20 år sedan. Den har dröjt sig kvar som en påminnelse om att hur vi väljer att se på livet kan vara avgörande för var vi kommer sluta. De båda männen gjorde samma jobb men den ene valde att se visionen om en enastående framtid medan den andre bara gjorde sitt jobb.
 
Jag bygger en katedral med mitt investerande. Jag kan se mig själv vandra genom katedralen. Solens strålar strilar in genom de vackra fönsterpartierna som går från golv till tak. Och när jag öppnar de väldiga portarna tar en värld emot mig full av äventyr och möjligheter. Jag tar mina barns händer och går orädd ut i det starka ljuset.
 
Att bygga en pengamaskin eller katedral kräver både vilja och beslutsamhet; kunskap och tålamod. Men om du håller fast din blick mot den där fantastiska visionen om vad du vill skapa så är du svårstoppad!
 
Med detta sagt så har jag köpt ytterligare 70 Atlas Copco. Och mitt mål om att köpa minst 155 st under Q3-Q4 är därmed uppnått och passerat; innan vi gått in i Q4. Jag klappar mig själv på axeln och bygger förväntasfullt vidare!
 
Har du någon speciell historia som inspirerat dig genom livet och i ditt bygge mot ekonomisk frihet?
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela