atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Mot miljonen genom den vackraste årstiden!

Publicerad 2016-10-27 17:47:00 i Atlasinvesto,

Snubblade över en gammal intervju på nätet med Leif GW Persson. Intervjun var från Avanza forum 2011. Även om GW är en väldigt skön lirare och stor personlighet så hade han enligt mig stenkoll på investeringar. Har ni också missat intervjun så har ni 24 härliga och intressanta minuter framför er! Det är bara att klipp och klistra!
 
https://m.youtube.com/watch?v=xHU2P9p1z-Q&rdm=29qu3q145&client=mv-google
 
 
När det gäller mina egna investeringar så köpte jag för månadens nysparande ATCO B för 10 000kr. Och jag vet! För er som läst tidigare blogg inlägg så innebär det en rokad i min planerade inköpsstrategi. Anledningen till rokaden är inget märkvärdigt. Jag vill helt enkelt utöka den sista utdelningen för året vilket råkar vara Atlas Copcos! Framgent kommer - och precis enligt planen - fokus vara på SHB och Castellum. 
 
För er som inte är ute så mycket i naturen vill jag avslutningsvis bara påminna om en sak: hur vacker naturen och skogen är nu när hösten står i full blom!! Att vandra bland susande träd i ett hav av gult, orange och rött är verkligen "breath taking". Och när man tittar upp mot trädkronorna högt däruppe påminns man om längtan att nå upp till sina drömmar och mål. Naturen är en av mina största inspirationskällor, och att ta en promenad då och då ger mig kraft att kämpa vidare i alla vardagsutmaningar. Och mot min miljon!
 
Vad ger dig kraft i vardagen? Hur laddar du dina batteri på vägen genom livet?
 
Med vänliga hälsningar,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela