atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

What dreams may come

Publicerad 2016-11-25 20:32:16 i Atlasinvesto,

Jag bygger en "pengamaskin" - ett investmentbolag. För mig och framförallt för mina älskade barn. Förutom allt vi kommer att göra och dela genom livet så kommer denna "pengamaskin" - vars namn är Atlas Investo AB - bli mitt stora crescendo till dem. Min dröm är att de i framtiden dessutom kommer vara delaktiga i byggandet av ett familjebolag och genom det trygga sin ekonomi för evigt. Atlas var en titan i grekisk mytologi och så som han bar himlen på sina axlar vill jag i framtiden att Atlas Investo AB ska bära mina två barn på sina starka finansiella axlar.

Vi har alla olika förmågor. Jag börjar tro att en av mina förmågor är konsten att skapa en plan och sedan ha modet att fullfölja den. När jag väl skapade min plan skrev jag ner den - både en tre års plan och en fem års plan. Jag räknade på några huvudsakliga faktorer för att Atlas Investo AB skulle ta form och börja växa. En del av dem var:

1 att börja bygga kapital i form av nysparande
2 att investera nysparandet i solida svenska aktier/bolag 
3 att återinvestera samtliga utdelningar i portföljens aktier

Nu har det snart de tre första åren gått och min plan har fungerat utmärkt. Med en genomsnittlig ökning på minst 7%, ett nysparande på minst 25% av min lön, samt en positiv värdestegring så ligger jag före den ursprungliga tre års planen rejält. Detta kan vara ett bevis på att min plan fungerar och att min förmåga att bygga en "pengamaskin" kanske är verklig.

Jag är långsiktig och tror på stora starka bolag med stark soliditet och en stark marknadsposition. Jag tror på bolag med stabil utdelning över tid. Jag tror på bolag med en enkel och tydlig vision om var de är på väg och hur de vill utvecklas. Jag tror...

Jag har förlorat min älskade sambo men jag har kvar min dröm om Atlas Investo AB. Vissa drömmar går förlorade. Men där en dröm slutar tar en ny vid. Min drivande dröm är att en dag kunna sitta ner på en vacker vit strand vid ett turkost hav. Jag håller om mina två barn och med en varm trygg röst berättar jag om vad jag kämpat för att skapa till dem. Jag berättar om hur allt började. Från några kronor som växte till många miljoner. Men viktigast av allt vad jag lärt mig av resan att bygga deras pengamaskin. Och när vi reser oss upp för att gå och käka en god middag på strandens taverna så ger jag dem varsin puss och jag vet att jag gjort allt jag kan för dem. Och att en ny resa börjar där och då. Vår gemensamma resa i byggandet av ett kärt familjebolag.

En drömmande,

Atlas Investo

[email protected]

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela