atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Investos resa så här långt!

Publicerad 2016-12-29 21:21:50 i Atlasinvesto,

Så är det dags att summera hur det gått under året med en genomgång av några av Atlas Investos delmål 2016.
 
Dessa har bland annat varit:

1. att uppnå ett portföljvärde på minst 800 000kr. ✅🎉
2. att utdelningen ska vara minst 30 000kr. ✅🎉
3. att portföljen ska ha utökats med minst 155 st ATCO under Q3-Q4. ✅🎉

Delmålen har uppnåtts! Utöver dessa har ytterligare några delmål seglat i hamn. 2016 har i det stora hela varit ett bra år för Atlas Investo och det ska jag fira med en god måltid tillsammans med mina vänner. Att det varit ett bra år kan jag till stor del tacka den plan jag skrivit och beslutsamt följer. Som en av mina stora mentorer uttrycker det "Din ekonomiska framtid kommer inte bli bättre genom att du hoppas - den kommer bli bättre genom en väl definierad plan!". Ett råd som satt seglet och lagt grunden åt Atlas Investo.

Atlas Investo tar nu sats mot 2017 och ett av det nya årets största delmål - att bestiga det vackra och (för den här resan) mycket symboliska berget 1 000 000 kr!

2017 kommer vara ett år som rivstartar genom att Atlas Investo köper minst 1000st aktier till portföljen i ett nytt bolag. Vilket kommer ni snart få veta.

Sköt om er och lova att uppskatta det ni har - man vet aldrig när man förlorar det.

Gott nytt år!

Atlas Investo

[email protected]

Kommentarer

Postat av: Snållänningen

Publicerad 2016-12-29 23:12:11

God jul och gott nytt år önskar jag dig, Atlas! Ska bli högst intressant att fortsatt följa din resa framöver.
/S

Svar: Vad roligt att höra. Gott nytt år på dig också! Nu tar vi nya tag och möter 2017 med vinden i våra segel. // Atlas Investo
Atlas Investo

Postat av: Framtida Frihet

Publicerad 2016-12-30 14:40:12

Riktigt snyggt jobbat!

Det blev alltså 30 000 kr i utdelningar i år? Det är verkligen inte fy skam och det blir många nya aktier när det återinvesteras :-)

Själv har jag en bit kvar till den nivån på utdelningarna, men om ett par år är jag nog där!

Mvh
Framtida Frihet

Svar: Tack Framtida Frihet! Och som den diciplinerade investeraren jag är 😉 så är varenda krona av utdelningarna återinvesterade i min portfölj. Jag har kört fokuserat sen några år och det händer faktiskt saker om man bara är tålmodig, målmedveten och följer sin noga nedskrivna plan. Det märker du säkert redan själv. Nu laddar vi för ett nytt år och nya delmål. Jag följer dig med spänning! Gott nytt år Framtida Frihet! // Atlas Investo
Atlas Investo

Postat av: Framtida Frihet

Publicerad 2016-12-30 15:46:01

Grymt!

Ja jag märker redan att saker börjar hända, och det kommer bara gå snabbare och snabbare :-)

Vad roligt att höra, kommer följa dig också.

Gott nytt år!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela